فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
مقیاس رضایت مندی زناشویی
این آزمون دارای 10 مؤلفه و 50 سؤال می باشد، که سهم هر یک از مؤلفه ها 5 سؤال است. این مؤلفه ها عبارتند از: صفات شخصیتی، ارتباط کلامی، حل اختلاف و تعارض، پایبندی های مذهبی زوجین، روابط جنسی، مدیریت مالی و اقتصادی، تفریح اوقات فراغت خانواده، رفت و آمدهای فامیلی، تولید فرزند و فرزندپروری و نقش زن و شوهری( جدیری،1387).
اين آزمون ده مؤلفه و پنجاه پرسش دارد كه سهم هر يك از مؤلفهها پنج پرسش به شرح زير است:
1-ارتباط كلامي
2- پايبنديهاي مذهبي
3- حل تعارض
4- مديريت مالي
5- روابط جنسي
7- مسائل شخصيتي
8- فرزندان و فرزندپروري
9- نقش زن و مرد
10- صلة ارحام
اعتبار
از مسائل مهم در آزمونسازي، اعتبار است. اين واژه مفاهيمي مانند ثبات يا هماهنگي، اعتمادپذيري، پيشبينيپذيري، همگوني، حساسيت، دقت، تكرارپذيري و باز پديدآوري را دربرميگيرد. محقق براي برآورد اعتبار پرسشنامه رضامندي زناشويي، از ضريب همساني دروني(آلفايكرونباخ) و ضرايب اسپيرمن براون و ضريب دونيمهسازي گاتمن اقدام كرده است. نتايج نشان ميدهد پرسشنامه اعتبار نسبتاً بالايي دارد.
روايي
مقصود از روايي پرسشنامه آن است كه وسيله مزبور واقعاً بتواند ويژگي مورد مطالعه را اندازه بگيرد، نه متغير ديگري را. نتايج براي بهدست آوردن روايي آن، از روش همبستگي اسپيرمن (روايي محتوايي) و ضريب همبستگي پيرسون (روايي وابسته به ملاك از نوع همزمان) استفاده شده است. نشان ميدهد پرسشنامه روايي بالايي دارد.
پرسشنامه هویت فردی مشتمل بر 40 سوال است که چهار بعد هویت اطلاعاتی، هویت هنجاری، هویت اغتشاشی و هویت تعهدی دانش آموزان را مورد سنجش قرار ميدهد . اعتبار و روایی برای بدست آوردن پایایی این آزمون از 30نفر پیش آزمون گرفتیم و از طریق نرم افزار Spss ضریب الفای کرنباخ برابر با 87/0 که حد مطلوبی است بدست آمد. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 3 صفحه ...
Independent Samples Testپرسشنامه تدریس اثربخش در پژوهش حاضر یک پرسشنامه استاندارد که اثربخشی تدریس معلم را میسنجد براساس طیف لیکرت 5 گزینهای (5 خیلی خوب، 4 خوب، 3 متوسط، 2 ضعیف و 1 خیلی ضعیف) تهیه و تنظیم گردیده است. این پرسشنامه دارای 34 سؤال هست که جهت سنجش اثربخشی تدریس از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ایلام به کار گرفتهشده است؛ که دارای 8 زیر مقیاس هست عبارت&zw ...
پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005) كلب براي سنجش سبكهاي يادگيري، پرسشنامهي سبك های يادگيري را تدوين كرده است. اين پرسشنامه دوازده سؤال دارد و برای هر يك از سؤالها 4 پاسخ پيشنهاد ميدهد. پاسخهاي پيشنهادي را بايد از نمرهي 1 تا 4 رتبهبندي كنید. با جمع امتياز هر يك از اين 4 گزينه در 12 جملهي پرسشنامه ( یعنی امتیاز گزینه های هم شماره در 12 ...
گويه هاي پرسشنامه جهت گزيني هدف از وندي ويل( ١٩٩٧ ) و اليوت و مك گريگور ( ٢٠٠١ ) اقتباس شده است. اين پرسشنامه چهار عامل-جهت گيري يادگيري، عملكرد-گرايشي، عملكرد-گريزي و بلاتكليفي در جهت گيري هدف را ارزيابي مي كند . براي تعيين تعداد عوامل از معيارهاي نمودار اسكري استفاده شد . بدين صورت با توجه به شيب نمودار عوامل آشكار شده در شيب تند نزولي، به عنوان عوامل اصلي قلمداد شد و عواملي ناديده انگاشت ...
از این مقیاس(واتسون، کلارک و تلهگن، 1988)برای اندازهگیری عاطفه مثبت ( AP ) و عاطفه منفی ( AN ) استفاده شده است. مؤلفین این مقیاس، جهت برآوردن نیاز به یک مقیاس پایا و معتبر، که هم خلاصه باشد و هم راحت قابل اجرا باشد، یک مقیاس 20 مادهای با عنوان PANAS تدوین کردند. آزمودنیها بر روی یک مقیاس 5 نقطهای از 1(خیلی کم)تا 5 (خیلی زیاد)نشان می&rl ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
پرسشنامه تمايلات غرق شدن (ITQ) توسط ويتمر و سينگر (1998) ارائه شد و به بررسي توانايي فرد در درگيرشدن و مشاركت در تجارب روزانه ميپردازد و به فناوري نيز بستگي ندارد (مانيا و چالمرز، 2001). ITQ از سه خرده مقياس تشكيل شده است: بازي فوكوس مشاركت روايي و اعتبار ITQ براي بررسي روايي سازه ITQ، از روش تحليل عاملي استفاده شد. به اين منظور، پاسخهاي 437 آزمودني (همه آزمودنيهاي پژوهش) با روش تحلي ...
اين آزمون براي ارزيابي هوش تهيه شده ودر ايران نيز هنجار يابي شده است . از اين آزمون براي همتا سازي گروهها استفاده ميشود.که در اين پژوهش جهت اندازه گيري هوش کودکان ADHD استفاده گرديد. اين آزمون از 36 تصوير تشکيل شده بود که براي سنين 6 تا 14 سال قابل اجراست . مدت اجراي اين آزمون 45 دقيقه ميباشد . ( نسخه ی ناقص ) نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
جهت اندازه گيري حافظه فعال از آزمون نرم افزاري N-BACK که بصورت يک بازي است استفاده شد . در اصل اين تست تمرين هايي جهت تقويت حافظه فعال هستند ، اين تست اولين بار توسط وين کريچنر 3 در سال 1958 معرفي شد . نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه این محصول شامل شرح و توضیح تست است و شامل نرم افزاری برای اجرای تست یا موارد مشابه نمی شود. ...
برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق میشوند. درختی را مجسم کنند که دارای تنهی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشتهباشد... هدف های آموزشی در این مرحله عبارتنداز: 1- برنامه ریزی 2- رعایت نظم و قواعد حل مسئله و احترام گذاشتن به ایده ها و افکار دوستان و هم کلاسیها در طی بحث و گفتگو 3- ترتیب بن ...
آزمون تصویر آدمک گودیناف به طور کلی روش نمره گذاری در آزمون تصویر آدمک گودیناف از این قرار است که به هر قسمتی از تصویر یک نمره تعلق می گیرد که مجموع آنها 51 تجاوز نمی کند. با استفاده از جدول مخصوص، نمره خام تبدیل به سن عقلی می شود و از رابطه 100× سن تقویمی ÷ سن عقلی بهره هوشی کودک بدست می آید. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
ساخت آزمون آزمونهای نابسته به فرهنگ کتل برای سه سطح زیرپیش بینی شده است. مقیاس 1. برای کودکان 4 تا 8 ساله ، برای کودنها و برای بزرگسالانی که در بیمارستانهای روانی بستری هستند. مقیاس 2. برای کودکان 8 تا 13 ساله ،برای بزرگسالانی که کمتر از دیپلم سواد دارند و برای اکثر کسانی که بیش از 50 سال دارند. مقیاس 3. برای سطوح بالاتر از دیپلم ، برای دانشگاهیان و بزرگسالان باهوش. آنچه در زیرمی آید مقیاس ...
خود پنداره بدني يك واسطه مهم در پيامدهاي ورزش است. پژوهش اخير ثابت كرده است كه خودپنداره بدني براي بالا بردن سطوح فعاليت بدني و رشد مهارتي مرتبط با انواع ورزش فراتر از چيزي كه بوسيله اندازهگيريهاي قبلي مهارت و فعاليت توصيف ميشود، ارتباط دارد. خودپنداره بدني يك زمينه محتاطانه برگرفته از مدل خودپنداره سلسله مرتبهاي و چندبعدي شاولس هابنر و استانتون(1976) ارائ ...
آزمونهاي جملات ناتمام، به عنوان يكي از روشهاي فرافكن در ارزشيابي شخصيت مورد استفاده مي باشد، واول بار در سال 1930 بوسيله تندلر به كار برده شد، متخصصاني چون راد3، شور4، ويلر5، استاين6، راتر7، ساكس8، لوي9، وويلرمن10 با پژوهش هاي خود، ارزش وكارايي جملات ناتمام را درارزشيابي تعارضات رواني، تخيلات، عواطف، باز خوردها و برداشت هاي آزمودني نيازها، شكست ها و مكانيسم هايي كه وي به كار مي برد، تاكيد كرده اند ...
هدف: اين ابزار ديدگاه فرد نسبت به موفقيت را مورد ارزيابي قرار ميدهد. نحوه تكميل: عبارات زير را بخوانيد و مطابق مقياس مورد نظر، گزينه انتخابي را با علامت دايره مشخص كنيد. الف= موافقم ب= تا اندازهاي موافقم يا نميدانم. ج= مخالفم نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
هدف : سبك مديريت تضاد افراد را روشن مي سازد. : تصور كنيد كه در يك موقعيت كاري با مخالفت سرپرست مستقيم خود مواجه شده ايد سپس نشان دهيد در مقابله با شرايطي كه در قالب عبارات ذيل آمده است، غالبا چه نوع رفتاري را برمي گزينيد. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
هدف: ارزیابی نگرش افراد درباره ابعاد تصویر بدنی خویش این صفحات شامل مواردی مرتبط با افکار، احساس و رفتار فرد می باشد.در هنگام تکمیل پرسشنامه هر کدام از موارد را به دقت خوانده و تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها به شخصیت شما نزدیکتر است. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...